AC Solutions

Emisja Karty Podarunkowej to coraz częściej wykorzystywane przez popularne marki narzędzie komunikacji marketingowe ze względu na rosnącą popularność tej formy prezentu wśród Polaków. W stosunku do roku 2011 ilość osób obdarowywanych i obdarowujących się kartą prezentową wzrosła o 44% (źródło: Badanie Rynku Kart Podarunkowych w Polsce 2015 wykonane przez PBS na zlecenie PSEKP, maj 2015).

Karta podarunkowa to nie tylko bardzo praktyczny prezent, dostosowana do wizerunku firmy wizytówka marki, jak również coraz bardziej powszechna forma obsłużenia zwrotów towarów przez klienta.

Poniżej przedstawiamy najistotniejsze korzyści wynikające z bycia Emitentem karty podarunkowej.

1. Wzrost sprzedaży
Karta podarunkowa jest wygodnym prezentem dla wielu Klientów mających problem z wyborem konkretnego towaru na prezent w Twoim sklepie. Czy zastanawiałeś się ilu klientów wyszło z Twojego sklepu bez prezentu, bo nie mogło się zdecydować na kolor, rozmiar czy rodzaj produktu?
Dzięki karcie podarunkowej, wzmożesz ich zainteresowanie w poszukiwaniu odpowiedniej rzeczy w twoim asortymencie, skłonisz do zamówienia towaru z Twojej oferty, który w tej chwili nie jest dostępny na półce. W dobie coraz bardziej powszechnej sprzedaży wielokanałowej, możesz zaprosić klienta na stronę internetową, lub przesłać wybrany produkt bezpośrednio do jego do domu.
Celem jest aby klient dokonał zakupu u Ciebie.

2. Poprawa płynności finansowej
Osoba kupująca kartę podarunkową zostawia w Twojej kasie pieniądze, a nie odbiera towaru. Dopiero osoba obdarowana kartą przychodzi po jego odbiór za kilka dni, tygodni, czy miesięcy. Zatem karta podarunkowa jest to kredyt, który dostałeś od klienta i nie musisz płacić żadnych odsetek.
Oferowane przez Argo Card rozwiązanie do obsługi kart podarunkowych GiftPlus, umożliwia również sprawne zarządzanie takimi środkami w przypadku sieci o strukturze miękkiej franczyzy. Środki pozostawiane w spółce podczas wydania karty podarunkowej, pozostają tam do momentu wykorzystania karty w tej lub innej spółce. Dopiero wtedy następuje wzajemne rozliczenie. Należy pamiętać, iż, mimo że czasem wydana karta zostanie użyta gdzie indziej, ten mechanizm działa też w drugą stronę. Statystyka jest nieubłagana.

3. Zamiast gotówki przy zwrocie towaru
Motywy dla których sieci handlowe coraz częściej stają się emitentami kart podarunkowych jest oczekiwanie klientów dotyczące możliwości zwrotu towaru nawet po kilku, kilkunastu dniach, co przy obecnym kierunku rozwoju rynku retail staje się standardem.
Niemniej jednak zwrot towaru wcale nie musi oznaczać utraty okazji sprzedażowej i zmniejszenia obrotów. Efektywnym rozwiązaniem jest karta podarunkowa, która w tym przypadku realizuje funkcję  karty do obsługi zwrotu. Przy obecnie dostępnych systemach obsługi kart podarunkowych, zasilenie jej dowolną kwotą nie stanowi żadnego problemu. Klient natomiast uzyskuje możliwość, w ciągu np. kolejnych 12 miesięcy, powrotu do sklepu i zakupu innego produktu. Jeżeli nie klient, to na przykład jego znajomy, który został obdarowany taką kartą.

4. Zyski nadzwyczajne
Część Klientów nie wyczerpuje wszystkich środków na karcie w okresie jej ważności. Z dotychczasowych danych wynika, że jest to poziom kilku procent wyemitowanych kart podarunkowych, a w przypadku dóbr luksusowych ten odsetek wzrasta do kilkunastu procent. Pozostałe kwoty stanowią przychód nadzwyczajny Emitenta.

5. Bilet powrotny Klienta 
Sprzedana karta podarunkowa oznacza, że pozyskałeś Klienta, który wróci do      Twojego       sklepu      celem       dokonania         zakupów.      Karta      podarunkowa, w przeciwieństwie do bonów  towarowych, pozwala  na wielokrotne   skorzystanie z niej, co zwiększa liczbę potencjalnych wizyt w Twoim sklepie.
Sprzyja to emisji kart o wysokich nominałach, które mogą być doskonałym prezentem przy okazji takich wydarzeń jak wesele czy parapetówka.

6. Nowi Klienci
Osoba obdarowana kartą podarunkową przychodzi do sklepu celem jej realizacji. Dane prezentowane przez amerykańskich emitentów wskazują, że ponad 10% dokonujących zakupu za pomocą karty podarunkowej to nowi klienci. Ci klienci zostali zaproszeni do sklepu Emitenta przez jego najlepszych ambasadorów – zadowolonych obecnych klientów. Trudno sobie wyobrazić że obdarujesz osobę bliską kartą prezentową marki której nie lubisz.
Karta podarunkowa może również służyć jako zaproszenie do nowego sklepu, dystrybuowana jako insert do gazety. Taka karta nawet o niskim nominale, np. 5 zł, ma bardzo duże współczynnik wykorzystania. Jeżeli jest to karta np. do elektro marketu czy hipermarketu stanowi zwykle tylko ułamek kwoty zrealizowanego zakupu.

7. Koniec obniżek cen
Ciągłe   obniżki   cen   powodują,   że   Klienci   już  przywykli  do  ciągłych   przecen i wyprzedaży. Zamiast kolejnej obniżki cen podaruj klientom kartę podarunkową. Wrócą do Twojego sklepu na kolejne zakupy, lub zachęcą swoich bliskich.
Jest to ciekawe rozwiązanie w przypadku marek w których obowiązuje sezonowość. Robiąc zakupy odzieży na sezon letni, wręczając klientowi taką kartę, sklep zaprasza go do zakupu odzieży również na zimę.

8. Nowe okazje do zakupów
Dzięki zastosowaniu kilku wzorów graficznych kart podarunkowych można stworzyć nowe okazje do robienia zakupów przez cały rok. Taka forma ciągłego podnoszenia zainteresowania kartami prezentowymi jest szczególnie popularna w krajach anglosaskich. Przykładowymi okazjami mogą być: Dzień Babci, Dzień Dziadka, Walentynki, Mistrzostwa Świata, Dzień Kobiet, Dzień Matki, Pierwsza Komunia, Wesele, Święta Wielkanocne, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Klub Sportowy, Wakacje, Rok Szkolny, Święta Bożego Narodzenia. Możesz posiadać w ciągłej sprzedaży karty na każdą okazję.
Tak przygotowane projekty graficzne czynią z karty podarunkowej jeszcze bardziej dopasowany prezent.

9. Nowe kanały sprzedaży
W związku z tak szybko rosnącą popularnością Karty Podarunkowej, emitenci szukają nowych możliwości zwiększenia dostępności swoich kart, gdyż ich sprzedaż  we własnej sieci okazuje się już niewystarczająca.
Karty podarunkowe mogą być sprzedawane przez Internet, zarówno w sklepie internetowym Emitenta, jak i na innych stronach internetowych niezależnych dystrybutorów. Karty podarunkowe kupowane są chętnie przez firmy, jako nagrody i premie dla swoich pracowników, ale też jako upominki dla swoich klientów i kontrahentów.
Sprzedaży w nowoczesnych kanałach dystrybucji sprzyja wirtualizacja karty podarunkowej, czyli zamiana jej tradycyjnej plastikowej formy na formę cyfrową. Taka karta może być użyta jako aplikacja na urządzeniu mobilnym, lub nawet jako samodzielnie  wydrukowany dokument.
Wychodząc naprzeciw temu oczekiwaniu firma Argo Card  we wrześniu 2015 ogłosiła premierę nowego modułu do GiftPlus – eKody
Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem umożliwiającym zwiększenie kilkunastokrotnie dostępność kart podarunkowych dla nowych klientów jest zewnętrzna dystrybucja kart podarunkowych. Naprzeciw tym oczekiwaniom wyszła firma Argo Card, która we współpracy ze firmą Blackhawk Network, światowym potentatem w zakresie zewnętrznej dystrybucji kart podarunkowych, rozbudowała swoje narzędzie o moduł, który umożliwia wprowadzenie kart podarunkowych Emitenta do takich sieci w Polsce jak Kolporter, Carrefour czy Matras.

10. Nagrody w programach lojalnościowych
Jeśli posiadasz własny program lojalnościowy, karta podarunkowa może zostać cenną nagrodą w tym programie. To bardzo wygodne i oszczędne. Nie musisz kupować tak wielu nagród i ich magazynować, a po zmianie katalogu wyprzedawać reszty magazynowe.
Karta podarunkowa nie musi być nawet dostarczana uczestnikowi programu lojalnościowego w formie materialnej. Może być wysłana mailem w postaci kodu, informacji na aplikację mobilną, albo umieszczona w koncie uczestnika jako bon wartościowy do wykorzystania.
Wielu organizatorów programów lojalnościowych chętnie zamieszcza w swoich programach również karty podarunkowe innych wydawców, którzy są dostawcami usług komplementarnych dla oferty organizatora programu, celem podniesienia różnorodności i atrakcyjności portfela nagród.


11. Większe zakupy
Posiadacz karty podarunkowej podczas dokonywania zakupów często przekracza wartość środków na karcie podarunkowej i za pozostałe zakupy płaci z własnych środków. Z informacji z rynku francuskiego wynika, że sprzedaż jest wyższa niż nominał na karcie podarunkowej na poziomie 20-30 %. Szczególnie widoczne jest to w przypadku małych nominałów kart.



12. Doskonały materiał reklamowy
Eleganckie etui z kartą plastikową, wykonane zgodnie z Twoim projektem, stanowi najlepszy materiał reklamowy Twojego sklepu. Następnie Twoją reklamę wręcza jedna osoba drugiej, najczęściej w obecności wielu innych osób. Czy ktoś kiedyś zrobił tak z Twoją ulotką albo folderem?



13. Nowy kanał komunikacji z klientem
Dzięki przyjaznym aplikacjom internetowym, telefonicznym czy SMS, klient ma możliwość sprawdzenia salda karty, daty ważności czy historii transakcji. Podczas tego kontaktu możesz poinformować klienta o nowych produktach, promocjach czy konkursach.



14. Proste i łatwe wdrożenie
Dzięki formule udostępniania Systemu GiftPlus jako usługi (SaaS – Software as a Service)  wdrożenie i obsługa kart podarunkowych jest przedsięwzięciem niedrogim i sprawnym organizacyjnie. Jako podstawowy interfejs użytkownika wykorzystywana jest przeglądarka WWW, przez którą uzyskujemy zdalny dostęp do aplikacji. Kolejną efektywną formą jest wykorzystanie terminala płatniczego, który w znakomitej większości przypadków jest już zainstalowany w punkcie sprzedaży.
Ostatnią, najbardziej wygodną i efektywną formą pracy z GiftPlus, jest dostęp za pośrednictwem interfejsu sprzedażowego. Ostatnimi czasy staje się to najbardziej popularną metodą korzystania z     Systemu.     W     chwili     obecnej     GiftPlus     ma    opracowane     interfejsy       komunikacyjne z najpopularniejszymi na rynku polskim systemami sprzedażowymi, t.j.: KC-Firma (Kucharscy), HiperMarket (NET Innovation Software Spółka z o.o.) i PC-Market (Insoft Sp. z o.o.).