AC Solutions

W maju 2015 na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Emitentów Kart Podarunkowych (PSEKP) firma PBS z Sopotu przeprowadziła badanie Rynku Kart Podarunkowych w Polsce. Celem badania było uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania:
•    Czy Polacy wiedzą czym jest karta podarunkowa i czy z niej korzystają?
•    Jakie osoby są najczęściej obdarowywane i kto jest obdarowującym?
•    Jakie są najczęstsze okazje do zakupu karty podarunkowej?
•    Jakimi czynnikami kieruje się kupujący decydując o zakupie karty podarunkowej?

Badanie zostało przeprowadzone na 1000-osobowej grupie Polaków powyżej piętnastego roku życia.
W celu pokazania, jak znajomość karty podarunkowej zmieniła się na przestrzeni ostatnich pięciu lat, wyniki tegorocznego wywiadu zostały porównane z badaniem przeprowadzonym przez PSEKP w roku 2010 i 2011.

Kluczową konkluzją po przeprowadzeniu badania i dokonaniu analizy jego wyników był fakt, że Polacy coraz częściej i chętniej korzystają z tej wygodnej formy prezentu. W stosunku do roku 2011 odsetek osób, które kiedykolwiek dały lub otrzymały kartę prezentową wzrósł o 44%.
Sama świadomość faktu, że można skorzystać z takiej formy prezentu jakim jest karta podarunkowa, wyniosła 46%, przy 38% w roku 2011.
Zdecydowanie największymi zwolennikami kart podarunkowych są osoby z dochodami powyżej 2500 PLN netto, zamieszkałe w miastach. Ten wynik jest zrozumiały, gdyż placówki handlowe Emitentów kart podarunkowych zlokalizowane są w średnich i dużych miastach, gdzie średnie wynagrodzenie jest zdecydowanie wyższe niż na innych obszarach w Polsce.

Szczegółowe informacje dot. badania i jego wyników można znaleźć na stronie PSEKP.