AC Solutions

Karta podarunkowa, zwana również kartą prezentową, jest elektronicznym odpowiednikiem bonu towarowego. Uprawnia ona użytkownika do realizacji zakupu w salonie sprzedaży konkretnego Emitenta, zarówno fizycznym jak i wirtualnym, do wartości równej nominałowi wyrażonemu na karcie.

Karta podarunkowa zwykle oferowana jest klientom jako pakiet podarunkowy, który może składać się z eleganckiego etui z kartą plastikową, karty plastikowej dołączonej do listownika zapakowanego w zaadresowaną kopertę lub innego rozwiązania z zakresu poligrafii wykonanego zgodnie z Państwa życzeniem.
       
Karta podarunkowa może być jednokrotnego lub wielokrotnego użytku, co oznacza że może posiadać funkcjonalność zwykłego papierowego bonu wartościowego, jednak jej zasadniczą przewagą nad tego typu formą podarunku jest to, że karta plastikowa może być użyta kilkukrotnie do wysokości swojego salda.

Karta prezentowa może mieć z góry ustalony nominał lub może być doładowana dowolną kwotą.  Często można spotkać karty prezentowe, które już w grafice na awersie mają umieszczoną swoją wartość. Niektórzy Emitenci taką wartość umieszczają również na nośniku karty. W przypadku Emitentów, którzy oferują dobra luksusowe coraz częściej odchodzi się od kart oznaczonych w ten sposób.


W ostatnim czasie karty podarunkowe bez wydrukowanego nominału oraz z możliwością doładowania ich dowolną kwotą umożliwiły Emitentom realizowanie bardzo ważnej i oczekiwanej przez Klientów funkcji zwrotu towaru. Zwrot wartości oddanego towaru odbywa się poprzez naładowanie karty podarunkowej kwotą odpowiadającą dokładnie wartości zwracanego produktu.

Karta podarunkowa może mieć dowolnie skonfigurowany okres ważności. Zdecydowanie zalecanym rozwiązaniem jest, żeby karta podarunkowa była ograniczona w czasie ze względu na możliwość  ich  ostatecznego  rozliczenia.  Nie  mniej  jednak,  pomimo  przyzwyczajenia  Klientów w Polsce do faktu, że karta prezentowa jest ważna 12 miesięcy, wśród Emitentów coraz częściej występują karty z okresem ważności od 3 miesięcy do nawet kilku lat.

Karta upominkowa umożliwia realizację dowolnej ilości transakcji. W zakresie obsługi kart podarunkowych możemy wyróżnić następujące transakcje: aktywacja karty, anulowanie karty, doładowanie karty, płatność, sprawdzenie statusu karty, sprawdzenie salda karty, sprawdzenie statusu transakcji i  anulowanie transakcji. System GiftPlus umożliwia ograniczenie niektórych transakcji w celu dostosowania obsługi kart podarunkowych do założeń biznesu Emitenta. Może to być np. brak możliwości doładowania karty lub wydłużenia jej okresu ważności.

Karta Podarunkowa może być zabezpieczona dodatkowym kodem PIN. Coraz częściej tradycyjne sieci handlowe prowadzą również sprzedaż w sieci poprzez swoje sklepy internetowe, oferując równocześnie szereg udogodnień, które są dostępne w sklepach fizycznych. Karta prezentowa Emitenta coraz częściej jest akceptowana w jego sklepie internetowym jako kolejna forma płatności. W celu zabezpieczenia środków na karcie, która jest akceptowana w sklepie internetowym, umieszcza się na jej rewersie dodatkowy, czterocyfrowy kod PIN pod zdrapką. Dzięki temu w momencie zakupu karty podarunkowej taki numer nie jest znany sprzedawcy.